چگونه محصول عالی‌تان را به چیزی تبدیل بکنید که مشتری‌ها بخواهند همین الان آن‌را داشته باشند.


راه اندازی فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی,راه اندازی فروشگاه اینترنتی,فروشگاه ساز

تقویت‌کننده‌های توصیه در واقعا وسائل هایی می باشند که میزان اثرگذاری پیشنهاد تان را افزایش می‌دهد-که بعضی وقتها این افزایش خیلی شدید است.

زیاد ی از شعارهای اصلی تاثیرگذار فوق‌العاده، تقویت‌کننده‌هایی را در متن خود بکار برده‌اند. اگر از این تقویت کننده‌ها به شکلی باورپذیر و اصولی مصرف شود، می‌توانند تاثیر قابل‌توجه و ملموسی از خود برجای گذارند.

به‌یاد داشته باشید که نمی بایست عجله به‌خرج دهید. وقت ی در حال ایجاد پیشنهاد ردنشدنی‌تان هستید. نخست، کارتان را با توصیه دارای بازگشت سرمایه‌گذاری بالا شروع کنید سبعد از این گام‌ها مصرف بکنید تا استحکام بیشتری به آن ببخشید.
ضرورت (ساختگی راستین)

یک توصیه الهام‌بخش، به‌نوعی حس ضرورت یا لحظه ای و فوری ت را در ذهن مشتری‌ها تداعی می‌کند. اگر مشتری مورد نظرتان از این مسئله در هراس باشد ممکن است در صورت مسامحه کردن توصیه شما را از دست بدهد، تمایل به امروز فردا کردن و به‌تعویق انداختن خرید جهت مدت‌های زیاد ، در وی از ‌بین می‌رود.

این حس ضرورت و آنی ت می‌تواند واقعی و راستین، یا حتی ساختگی باشد. به هر شکل باعث به‌حرکت درآوردن مشتری‌تان شده بر میزان اثرگذاری توصیه تان بیافزاید. جهت مثال بگویید، « این پیشنهاد تنها تا ۴۸ ساعت اعتبار دارد. اما این مسئله به این معنا نیست که من نمی‌توانم چنین پیشنهاد ی را بعد از آن ارائه دهم، بلکه علت آن‌است که تمایل دارم تنها با افراد قاطع و مصمم کار کنم.»

باید به هر شکل ممکن به این تعهدتان پایبند بمانید، چراکه درغیر این صورت اعتبارتان زیر سؤال خواهد رفت و بار بعدی که این حربه را در مورد مشتری دیگر بکار بگیرید، او آن‌را جدی نخواهد گرفت.
ارزش افزوده

سعی بکنید میزان ی اهمیت افزوده غیر‌منتظره به توصیه تان اضافه بکنید تا میزان پایداری مشتری‌تان، کمتر و کمتر شود. این مسئله را می‌توانید در بخش فرایند نهایی کردن بگنجانید. سعی بکنید یک انعام اضافی به این معلت ه اضافه بکنید تا آن‌را شیرین‌تر بکنید . تنها باید سعی بکنید آن چیز اهمیت واقعی باشد. قانون طلایی نمونه‌های رایگان این ‌است: هرگز چیزی را که نمی‌توانید بفروشید، به عنوان هدیه در اختیار فردی قرار ندهید.
ریسک زدایی

مهمترین مانعی که در سر راه فروش قرار گرفته ‌است، ترس خریداران از ریسک کردن است. حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید این است که همواره تضمین بکنید که در صورت نارضایتی مشتری، حاضر هستید پول او را پس بدهید.

برای مثال، پیتزا دومینوز تمام ریسک‌‌ها را در همان ابتدای امر از بین می‌برد. آن‌ها می‌گویند اگر پیتزای ما دیر به دستتان رسید، لازم نیست پولی برای ش پرداخت بکنید .

متعجب می‌شوم ی می‌بینم چه تعداد زیادی از کسب‌و‌کارها این‌کار را انجام نمی‌دهند، چون از این مسئله بیم دارند که مردم از این پیشنهاد سوء استفاده کنند. چنانچه تا به‌حال پس ‌دادن پول را ضمانت نمی‌کردید، فکر می‌کنم بعد از بررسی حقایق زیر، قطعا این‌کار را خواهید کرد:

اکثرا ٌ مردم حتی اگر ناراضی هم باشند، برای پس گرفتن پولشان مراجعه نخواهند کرد.
پول‌هایی که پس می‌دهید اکثرا ٌ زیاد کمتر از میزان سودی است که از طریق بیشتر شدن فروش ناشی از به‌کار گرفتن اینروش جهت حذف ریسک به دست می‌آورید.
در ایالات متحده قانون شما را موظف می‌کند که در صورت عدم رضایت مشتری، ظرف مدت ۳۰ روز اولیه پس‌از فروش، پول او را پس بدهید. بسیاری از کشورهای دیگر نیز چنین قوانینی دارند.
چنانچه از توصیه ردنشدنی مصرف می‌کنید، به طور طبیعی افراد بسیار زیاد کمی ممکن است بخواهند پول‌شان را پس بگیرند، چون کاملا از چیزی که به آن‌ها فروخته‌اید احساس رضایت دارند.

در مورد ایده‌هایی که می‌توانید از آن‌ها جهت رفع ریسک استفاده بکنید از قدرت تخیل بهره بگیرید. اگر بتوانید دلهره و ترس مشتری‌ها از انجام معلت ه کردن با خودتان را از بین ببرید، خواهید توانست جریان همیشگی ی از معلت ات و مکرر را برای خودتان به وجود آورید.
کمیابی

مردم عاشق خریدن چیزهایی هستند که افراد کمی آن‌ها را در اختیار دارند. از حس از دست دادن زیان کردن نیز، ترس و نگرانی زیادی دارند. اگر مشتری‌های اقطعا لی‌تان حس کنند در صورتی که همین الان دست به عمل نزنند، این فرصت را ازدست خواهند داد، به شکل فعال‌تری وارد عمل می‌شوند. خریداران چنانچه بدانند از کالا فقط ۱۰۰ عدد تولید شده دیگر از آن محصول ویِژگزینشه تولید نخواهد شد، سریع‌تر راضی شده دسته‌چک را بیرون می‌آورند، تا آنکه بدانند از محصول موردنظر تعداد نامحدودی وجود دارد بعدها نیز ساخته خواهد شد. چنانچه چیزی که شما پیشنهاد می‌دهید به تعداد محدود و یا در زمان محدودی ارائه شود، مشتری‌ها احساس می‌کنند می بایست از این موقعیت مصرف کنند تا بعدها پشیمان نشوند. اما که مصرف ار این تکنیک در مورد هر محصولی جواب نمی‌دهد.
سهولت

چنانچه معلت ه کردن و انجام کسب‌و‌کار با شما دشوار باشد، برای چه مردم می بایست بخواهند که مشتری شما باشند؟ سفارش دادن به شما بایستی خیلی آسان باشد. مشتری‌تان هیچ‌گاه نباید بگوید، «وای، عجب محصول جالبی! اما چگونه می‌توانم آن‌را سفارش دهم؟»

توصیه : خودتان به‌عنوان مشتری یک‌بار کل فرایند فروش خودتان را طی بکنید . صادقانه از خودتان بپرسید: اگر به‌جای مشتری بودید، چه احساس ی داشتید، آیا حداکثر سهولت را در این فرایند ایجاد کرده ‌اید؟

فروشندگان اتومبیل باهوش در همان زمان که مشغول حرف کردن با شما هستند ، برگه درخواست خرید را جهت ‌تان تکمیل می‌کنند. این یکی از کارهایی است که شما دیگر مجبور نیستید خودتان انجام دهید و در‌نتیجه به خرید نزدیک‌تر می‌شوید. هرچیزی که گام‌های غیر‌ضروری یا آشفتگی به فرایند فروش اضافه می‌کند، اثری بد برروی فروش دارد.
ترفندهای قیمت‌گذاری

روانشناسی قیمت‌گذاری و تصمیم‌گیری جهت خرید، زیاد جالب است.
قانون ۷‌ها ۹ها
پایین آوردن قیمت همواره به فروش بیشتر منتهی نمی‌شود. اما در برخی موارد ، ختم کردن رقم قیمت محصول به ۷ یا ۹ می‌تواند فروش را بالا ببرد. داشتن ترکیب جالبی از اعداد می‌تواند تاثیر شگرفی بر کسب‌و‌کارتان داشته باشد.
یک بار آزمایش ی انجام دآدم و در آن قیمت‌های زیر را جهت خرید اینترنتی نرم‌افزار ارائه نمودم:
«۹۷ دلار،۹۹ دلار و ۹۵ دلار» قیمت ۹۷ دلاری توانست بیش‌از دومساوی از قیمت ۹۹ دلاری و بیش‌ از پنج مساوی قیمت ۹۵ دلاری بفروشد. بله یک قیمت بالاتر که بیش ‌از پنج مساوی محبوب‌تر از قیمت ارزان‌تر است.

قانون ۷ها و۹‌ها بوسیله بسیار زیاد ی از بازاریاب‌ها پذیرفته شده است.

ارتقا قیمت به مفهومبیشتر شدن اهمیت محصول
بعضی قیمت بالاتر باعث می‌شود مشتری‌ها ارزش را برای محصول قائل شوند.
مقایسه

یکی از ترفندهای بازاریابی مستقیم این‌ است که قیمت محصولتان را با یک محصول گران قیمت‌تر یا ارزشمند واقعی محصول خودتان مقایسه بکنید تا قیمت آن کمتر به‌نظر برسد.

آژانس‌های املاک زمان ی می‌خواهند موارد ی را به شما معرفی کنند، ابتدا از موردهای گران قیمت‌تر شروع می‌کنند. چرا؟ این فروشندگان باهوش می‌دانند که اگر اول موارد گران‌تر را مشاهده بکنید ، اقطعا ل دارد در نهایت خریدی را انجام دهید که قیمتش بیشتر از رقمی است که در ابتدا به اختیار خودتان اعلام کرده ‌اید.

تصور بکنید که مشغول تماشای فراری‌های ۰۰۰/۲۰۰ دلاری هستید. در این صورت پورشه ۰۰۰/۶۰ دلاری دیگر چندان گران به‌نظر نمی‌رسد.
تخفیف کوپن‌های تخفیف

این تاکتیک در واقع روش‌های دیگری جهت مقایسه کردن هستند .
اگر قیمت محصول ۱۰۰ دلار باشد، از دریافت یک تخفیف ۲۰ دلاری خیلی شادمان خواهید شد.
قیمت این محصول می‌توانست از ابتدا ۸۰ دلار باشد، اما وقتی ۲۰ دلار تخفیف می‌گیریم، برداشت ذهنی بهتری داریم.
منحصربه‌فرد بودن- حقیقی یا ساختگی

اگر مشتری‌تان این باور را داشته باشد که محصولی که به آن نیاز دارد را فقط از طریق شما می‌تواند بدست آورد، فروش‌تان تضمین شده خواهد بود. آن‌ها این محصول را می‌خواهند شما فقط کسی هستید که آن را دارید. قطعا ضروری نیست محصول‌تان منحصر‌به فرد باشد. بلکه مسئله با اهمیت این‌ است که این محصول را مشتری‌ها منحصربه شخص تلقی کنند. بسیاری از کسب‌و‌کارها این غلط را مرتکب می‌شوند که تصور می‌کنند تمام مردم رقبای آن‌ها را می‌شناسند. حقیقت این است که عامه مردم به اقطعا ل خیلی چنین اطلاعاتی ندارند.
ارزش اهمیت نام تجاری

اگر محصولتان در صنعتی که در آن قرار دارید، بهترین قلمداد شود، اثرگذاری کار ‌های بازاریابی‌تان به‌طور قطع ارتقا می‌یابد. این مسئله در واقع قدرت نام تجاری‌تان را نشان می‌دهد. اگر بدانیم لبـاس متعلق به یک برند مشهور است با اشتیاق بیشتری به آن نگاه خواهیم کرد، ولی اگر یک برند دیگر لباس ی را تولید نماید که برای مان جذاب باشد بیشتر به‌نظر بیاید، باز به اقطعا ل قوی ی از آن برند مشهور را ترجیح خواهیم داد. علت اصلی این مسئله، برداشت ذهنی ما نسبت به دو نام تجاری است.